Durup dururken, neredeyse ülkedeki herkesi ilgilendiren bir haber çıkar.
Rezaletin doruğu e(v,ğ)lendirme programları kahvede, berberde, çarşı pazarda, sokaktaki herkesi ilgilendirir de eğitimle ilgili haberler bir kulağımızdan bile giremez.
Geçen günlerde Milli Eğitim Bakanlığı’nın ders programlarını hafifleteceğine dair bir haber çıktı. Birçok insan bu haberi hiç duymazken bir kısmı da önemsiz bir ayrıntı olarak sadece işitti.
Nasrettin Hoca misali kimimiz bana ne derken kimimiz de sana ne deyip geçtik.
Beşinci sınıfa giden kızımın çantası gününe göre değişmekle birlikte ortalama 6-7 kilo civarında.
Çocuklar-ımız- öğrenim yılının sonuna gelinceye kadar fiziksel bozukluklar kendini göstermeye başlıyor.
Bir dostumuzla raf raf dizili, daha kapakları açılmamış, kapıları çalınmamış kitaplar arasında sohbet ederken çocuğunu gönderdiği iddialı bir okuldaki uygulamadan şikayet ediyor.
Bir dersten verilen ödevi kendisi, yenge hanım ve ödevin muhatabı çocuk olmak üzere üç kişi akşam saat sekizde yapmaya başladıklarını; gecenin ilerleyen saatlerinde, saat on ikide bitirdiklerini söylüyor.
Ders programlarını sadeleştirmek üzere yapılan çalıştaylara davet edilen meslektaşlarımız branşlarında haftalık ders saati sayısının yetersiz olduğunu; seçmeli dersler için ayrılan saat sayısının azaltılarak kendi branşlarına eklenmesini talep ediyor.
Başımız sıkışıp canımız sıkıldıkça ders icat etmekte çok mahiriz de ders saatinin ve çeşitliliğinin azaltılmasına sıra gelince işin içinden çıkamıyoruz.
Eğitim programları şühesiz ‘ne öğretelim’ sorusuna verilecek cevaptan yola çıkıyor.
Bilgisayar ve iletişim çağını yaşıyoruz.
Artık bilgiye ulaşmak, hayal edilemeyecek kadar kolay. Öyle ki Milli Eğitim Bakanlığının hazırlatacağı ders kitapları sıralara konuluncaya kadar ihtiva ettiği bilgilerin eskimesi uzak bir ihtimal değil.
O halde kitaplar muhataplarına herşeyi öğretmeyi değil; kılavuzluk yapmayı hedef almalı.
Buaradan hareketle, bundan sonra yapılacak çalışmalarda branş fanatizminden uzak, kılavuz niteliği taşıyacak program ve kitaplar hazırlanması konusunda ümitvar olmak istiyorum.
Hamsiyi kavağa çıkarma konusundaki ısrarımızdan vazgeçersek daha başarılı olacağız.
Öğretenler olarak kendimizi ve öğrettikerimizi sevdirmedikçe, geleceğin inşacısı çocukarımız mesleklerini sevmedikçe boşa kürek çekmiş olacağız.
ÖĞRETMEN
REHBER ÖĞRETMENLERİ RAHAT BIRAKIN
SINAV SİSTEMLERİ ÜZERİNE
DAĞ FARE DOĞURDU
ÖĞRETMENLER GÜNÜ
ALLAH ÇALIŞANA VERİYOR MÜSLÜMANLAR ÇALIŞMIYOR
HABER YAP İZİ KALSIN
15 TEMMUZ
Takvimden Yapraklar
Anlayarak Okuma-k
Çamur At Elin Kirlensin
Zor Okul: Trabzon
Zaman Değişti
Kudretli Kalemler
Sendikal Andisalay
Bismillah
SBS?siz olur mu?
Yazdan Yazı Çıkarmak
Gündem Dışı
Mısır
Çadır Tiyatrosu
Helvalar Tükenince?
Bosna-3
Bosna-2
Bosna-1
Sandık Her Şeydir Sandık
Şehri yaşanılmaz kılmak
Hayat Tarzıma Karışma
Bir Yılın Ardından
Her Yer Diriliş
Teşekkürler
Müflis Tüccar
19 Mayıs
Vekiller ve Sefiller
Çocuksuz Bayram
Otizm
Rotasyon
Samimiyet
İmzamıza Sahip Çıkıyoruz
İYİ TATİLLER
Seçim Okumaları
Çözüme Ağlayanlar
Yine Saldırı, Yine Şiddet
Yönetici Atama Yönetmeliği?ne
ÖĞRETMEN
“BİRİNCİ SINIFTA KARAKTER DERSİ”
EMEKLİ MAAŞLARI VE İKRAMİYELERİ
İFTİRANIN VE BİLGİSİZLİĞİN SINIRI YOK
KUDÜS, TÜRKİYE VE SİVİL TOPLUM
Çanakkale-Gazze Hattında İnsan-ı Kâmili Aramak
Bizimle canlanacak nice umutlara doğru
Destansı Yürüyüş, Umudun Zaferi, Birliğin Gücüyle Büyüyen Başarı Hikâyesi
Psikopatik zevzeklerin kuru gürültüsü
Re’sen Atama Hangi Aklın Kârı
Yükseköğretimi Dönüştüren Çağrı: Bir Kongrenin Ardından